Herregud. . Inte konstigt domarna blir attakerade


  Hes, de är något jag antagligen kommer bli efter säsongen om domarna kommer fortsätta att underprestera och va emot Önnestad varje match, hemma som borta, vinst som förlust.  Önnestad ikväll 18.30 hade motståndet Åhus IF som jag inte vet/visste ett skvatt om innan matchen. Men efter jag tittat i programbladet, som för övrigt var oerhört innehållsrikt, så såg jag massa spelare som kommer göra Åhus till ett topp lag i femman, kanske t.o.m tar hem hela serien. Jens Svensson spelade innemittfältare, gammal KFF-profil som även varit några år borta i Grekland som proffs och om jag inte missminner mig så spelade han i ett av Athens lag i högsta ligan (inte säker). För två år sedan kom han tillbaka till oss i KFF när han var 35 åring tillsammans med Stefan Noresson och försökte hjälpa oss kvar i serien 07 men ändå åkte vi ner. Även hade Åhus Stoffe Ekberg i anfallet som var en konkurant till mig när jag kom till KFF första året, så Åhus hade vissa bra profiler på banan men nog snack om det nu.
    Som nästan en rutin spelade Önnestad URSELT försvarsspel i en början av matchen och Åhus för göra 1-0 och 2-0 efter vad jag tycker är två mittlås missar TOTALLT. Men efter en lång frispark slagen av Wandelin på borta stolpen blev de en nick till Henrik Nenne lindström som satte reduceringen 2-1. . 2-2 gör Önnestad genom gamle KFFaren Gustav som kämpar till sig en boll på högerkanten och sen avancerar han ett par meter och placerar han in den snyggt i borte hörnet på målet, riktigt snyggt ! 2-3 kommer halvvägs in i andra halvlek så Emil Ashoor får ett friläge med en man i ryggen hårt bevakad men sätten den iskallt höger om målvakten..Underbart tänker man, underläge med 2-0 och vänder till 2-3, men. . Men men men men.

   Lukas kämpade på bra som vanligt i den gula tröjan och blir TOTALLT kapad mellan två spelare uppe i offensiv planhalva, jag skulle kunna beskriva de som en saxning fast av två spelare mot Lukas. En solkar varning anser jag, då han blir "saxad" en meter från linjedomaren och huvuddomaren borde se det. Men självklart agerar ingen av dom och låter spelet fortgå till Åhus fördel och de kan med viss tur komma igenom Bombers försvaret och göra kvitteringen när klockan står på 86.e minuten.. Herregud, hela publiken blev till galningar med all rätt, inkl mig själv. Aldrig sett sämre domaragerande till båda lagens del .

  Matchen slutar inte här, runt den 90 minuten jobbar Danny oerhört hårt och springer ner en spelare högt upp på deras planhalva och helt plötsligt visar domaren upp de RÖDA kortet. Asså jag har hört ryckten att domare vet vem Danie'l är och hans humör kanske inte varit de bästa förr, men OH MY GOOD de överdriver hans uppmärksamhet och ger han kort och tillsägelser varje match för ingenting. Om andra spelare gör samma saker som honom får de knappt frispark mot sig. Jag tycker detta börjar gå till överdriv och någon måste ta anspråk mot detta, blirvit helt larvigt och förlöjligat.

 Matchen slutade 3-3 och ändå får man tycka att ett poäng mot ett blivande topp lag och att man låg under med 2-0, får man anse som ett klart godkänd match ändå. För övrigt tycker jag att nu i efterhand kanske de var bra att köra 4-4-2 system men ändra aldrig ETT VINNANDE KONCEPT. Även att peta Oscar Ohlsson helt från ens bänken är orättvisst och kanske fel, fast dock vet jag inte grunderna till detta beslut. ?! 

 Planens bästa spelare- Gustav Svensson, Kommer mer och mer in i laget och gjorde kviteringen i matchen, kämpade för övrigt på mycket bra

 Planens snyggaste mål- Gustav Svensson/Emil Ashoor, ganska lika och båda var viktiga och snygga mål

 Planens hjärta- Danie'l Nilsson och Lukas Vendel. .Bägge löper nog mest i hela laget match efter match efter match.

 Matchens avgörande - Robin Nilsson, "tror" de står 2-0 och Robin räddar ett friläge speciellt och ett par till viktiga räddningar som gör att Åhus inte gör 3-0 och kan punktera matchen.


 Sammanfattningsvis kan man säga att matchen igenom gör Önnestad de riktigt bra fast kanske slåt för många långbollar och åter igen öser in mål. Publiken var idag MYCKET stor från Önnestad sida, många tillresande från byn vilket gör de ännu roliagre att titta och förhoppningsvis att spela för spelarna.



Kommentarer
Postat av: också åskådare till Åif - bombers

Jag kan hålla med dig om mycket i matchrapporten....dock... Daniéls utvisning är solklar, att skalla en motspelare är inte ok.



För övrigt tycker jag att det var en mycket trevlig match mellan två riktigt bra lag.

Lycka till med bänknötandet, vi håller tummen för KFF

2009-04-18 @ 06:32:58
Postat av: Nicklas

Är den solklar, om jag ska vara ärlig så satt jag på fel sida av planen för att avgöra rättvisst. Det är därför jag tycker den var lite konstig, men jag litar på dig :)



Tack, ska göra mitt yttersta på bänken !

2009-04-18 @ 11:44:45
Postat av: Emil

Tack för en mycket trevlig läsning Nicklas :D

Sitter och "jobbar" genom att läsa din blogg hehe :)



Men det finns faktiskt en anledning till varför det blev bänken. :D Det är gudarna som säger att du ska tillbaka till Önnestad för att vi ska bli topp tre i femman ;) :D



Ha det gott! :D

2009-04-18 @ 12:21:16
Postat av: Emil

Och just det...det röda kortet mot Danie'l är helt felaktigt. Om det var en skallning, vilket jag inte såg som stor ca 2-3 meter från situationen, så var den helt ofrivillig. Det stämmer också som Nicklas säger att domarna numera går på hans "rykte" och inget annat...synd att det ska vara så :(

2009-04-18 @ 12:22:49
Postat av: Nicklas

Tack tack kan jag bara säga Emil, vi får se hur de blir med den värvningen ;) Kanske, kanske inte . . .



Ja jag tycker nog också den var avsiktlig om de nu var en skallning vilket jag aldrig kan tro efter det jag såg, men som sagt satt jag långt bort !



2009-04-18 @ 18:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0